Kaksi päivää olen soitellut vakuutusyhtiöön, vahinkotarkastajalle, autokorjaamolle.

Lokasuojan korjauslupa on,
vahinkotarkistaja haluaisi vain paikata puskurin ja automaalari maalaisi sen kokonaan.
Tarkastaja panttaa kuvia korjaamolta ja minulla vituttaa koko homma.

En viitsi vielä tässä vaiheessa soittaa syylliselle,
koska korjausarvio on tässä vaiheessa x+n rahaa,
vahinkotarkastajan mukaan 500€ mutta maalarin mukaan puskurin maalaaminen tekee +200€.
Tätän lisäksi laina-auto, 50€/pvä, eli arviolta noin 4 päivää.
Hinta on siis 700-900,
odotan kapeamman haarukan, ja soitan sitten,
syyllinen itse päättäkööt,
maksaako omasta pussista koko lystin vai antaako Tapiolan maksaa.

Minulla ei kiinnosta, yhtään,
ei edes vähäsen.

Ärsyttävän kallista ja aikaa vievää.

Ja jos tämä olisi muuten leppoisaa,
niin töissä on ihan tolkuton kiire,
ei mitään järkeä missään
ja kaiken huipuksi lehtimyyjät ja muut kaupustelijat ovat soitelleet minulle taukoamatta jo kaksi päivää,
useammalle olen soittanut jo takaisin,
parille on ollut lähes pakko lyödä luuri korvaan, kun ei ole asiakkaiden lomassa ehtinyt höpisemään laajakaista asioista tai yrityksen markkinoinnista (jonka hoitaminen ei edes minulle kuulu!!)

Kyllästyttää,
ja joululahjat on edelleen ostamatta.

Taidan sammutella valot ja kömpia pimeän peiton nurkkaan,
sohvalle pakoon pahaa maailmaa.