Joulu,
eikä fiilistä ole yhtän enempää kuin koskaan aiemminkaan.
TV:stä tulee paljon lastenohjelmia ja niiden parissa aamu sujuukin rattoisasti.

Myöhemmin tänään äidin luo,
syömään ja jakamaan vähäisiä lahjoja.
Voisin vain lyödä vetoa siitä,
että velipoika ei ole ostanut ainuttakaan lahjaa,
kuten ei koskaan aiemminkaan.
Velipoika on se perheen vauva,
nuorimmaisena häneen ei koskaan ole kohdistunut minkäänlaisia paineita lahjojen hankinnasta,
mutta kyllä minun mielestäni tässä vaiheessa,
nyt kun velipoika on täyttänyt jo 18,
olisi aiheellista hänenkin aiheeseen perehtyä.

Minä olen joka joulu Veljelle lahjan ostanut,
olen käyttänyt rahaakin lahjaan aiempina vuosina enemmänkin,
nyt pienensin budjettia hieman, n40€.

Kai minä olen julma ja itsekäs,
mutta jos tänä vuonna en Veljeltäni lahjaa saa,
niin ilman hänkin jää vastaisuudessa.
Ajatus on tärkein,
ei sen tarvisi edes olla mitään suurta ja mullistavaa,
mutta periaatteessa lahja lahjasta,
tai jotain.