Hevosen omistaja soitti,
oli kotiutunut reissuiltansa, aikoi tarjoilla hevoselle aamukävelyn metsässä,
minä teen saman sitten illemmalla,

Mutta pieni jännitysmomentti jäi,
sillä hevosenomistaja kertoi laittavansa tärkeää asiaa sähköpostina.
Se jäi vaivaamaan pienen ihmisen mieltä,
mitä tärkeää,
saanko moitteita,
jos saan niin kuinpa paljon ja mistä.
Minusta hevosen kanssa on mennyt hyvin,
ruunaamisesta lähtien vieläpä tasaisemmin,
hyvä ratsastaja minä en ehkä ole, mutta silti olen mielestäni pärjännyt
enkä menetä hermojani vaikka hevonen ei olekkaan mikää helpoin.

Tai onhan se helppo,
yksinkertainen, ennakoitava ja niin ennalta arvattava.

Silti minua jännittää,
minä pelkään saavani moitteita,
en kaipaa edes aiheellisia moitteita, mutta kykenen ne ottamaan vastaan, tarvittaessa.
Minä kaipaan kehuja, ihailua ja hyväksyntää.